Feel Like Dostoyevski

, , No Comments
" Gün geçtikçe daha da korkar olur yürekler, kapıdan çıkarlar ve ilk defa bu kadar güçsüzler..."


"Gözyaşlarıyla ıslanmış yüzüne şefkatle baktı. Sonra eğilerek ayaklarını öptü. Genç kız sapsarı kesildi. Islak gözlerini Raskolnikov'a dikti. Bütün vücudunu titreme nöbeti sardı. Elleriyle onu uzaklaştırmaya çalışırken; -Ne yapıyorsunuz? Yalvarırım kendinize gelin efendim! Bu yaptığınız deliliktir! Hemde beni gibi bir kızın... diyerek kekeledi. Raskolnikov ayağa kalktı. Pencereye doğru yürürdü. Gölgesi Sonya'nın üzerine düştüğü sırada geri döndü: -Ben senin önünde kapanmadım!" dedi. "Çektiği tüm acılara rağmen, inancını yitirmeyen tüm insanların önünde eğildim... !" "
                                                                             Dostoyevski (kafkaokur)

Yaşadığın sürece umutta vardı aslında ve asla sönmez bir ışıktı içinde.

Sonra çık dışarı ve yağmurlu bir günde yürü sokaklarda, bir su birikintisi görünce dur ve kendi yüzüne bak derin anlamlar ararken içinde. Başını asla eğme ve kapat gözlerini insanlığın önünde, acıların seni seven insanların acısı olmaya devam etsin ve yalnızlığın sevdiklerin arasında solup gitsin. Gözlerini açtığında karşında duran insana inan, çünkü ancak o zaman Sonya'nı görecek ve anlayacaksın. Sonra binlerce şiir olacak sevdiğin insan ve ruhunun aynası olan insan.

Zaten bilgin Dostoyevski; ne demiş "İyi insan gülüşünü sevdiğiniz insandır ve aslında insanı en çok acıtan şey hayal kırıklıkları değil, yaşanması mümkünken yaşayamadığı mutluluklardır."

Böyleydi işte çektiğin tüm acılara rağmen ne olursa olsun gördüğüm dik duruşundu kalbimi çalan. Teninden önce gelen duvarlarını yıkmama yardım eden. Sen bir "elveda" derken bile ben o duvarları kırıp seni mutlu edebileceğim gün için kendimi okuyorum artık. Ve bende oluşan bütün duvarlarımı kırıp karşına yeniden gelebileceğim anı tüm derin duygularımla her gün, her saat, her saniye prova ediyorum.

Zaten aşk kalıcı değildi ama sevgiye dönüşmesi sonsuzluğu getirdi.

Ne güzel uyurduk şimdi seninle, Ancak cesaretsizliğimiz ve "o şimdi mutlu, mahvetme her şeyi" deyişim. Anlasana ben de çok ürkektim ve çok korktum güzel gözlü adam.

Gitmesin diye korkarken, en büyük korkuma yenik düştüm. Şimdi ise zamanlar aksın ve değişsin dünya senle ben aynı kalmaya devam edeceğiz. Yeter ki beni sensiz bırakma bu yollarda o zaman güçlü olmaya devam edeceğiz...

0 yorum:

Yorum Gönder